13 decembrie 2017
Seminarul de Viaţă Nouă în Duhul Sfânt

 
Seminarul de Viaţă Nouă în Duhul Sfânt
, organizat în vederea experienţei efuziunii Duhului, este un itinerar tematic cu o durată de şapte-opt săptămâni, semnificând perioada dintre Paşte şi Rusalii, adică dintre învierea lui Isus şi darul Duhului Sfânt din ziua de Rusalii, moment în care s-a născut comunitatea primilor creştini, adică Biserica.

Seminarul de Viaţă Nouă în Duhul Sfânt s-a născut în ambientul catolic, chiar în primii ani ai Reînnoirii Carismatice Catolice, diferenţiindu-se din acest punct de vedere de ambientul penticostal care pune accentul pe efuziunea spontană, fără nici o pregătire în prealabil. Duhul Sfânt rămâne oricum suveran şi liber în acţiunile sale, totuşi experienţa arată că omul are nevoie de timp şi de ajutor pentru a se deschide acţiunii harului. Prin acest Seminar, nu numai că se asigură un proces de conştientizare asupra unor adevăruri fundamentale ale creştinismului, ci se dă şi posibilitatea ca, prin vestire, persoana să facă experienţa kerygmatică, adică a întâlnirii cu Isus mort şi înviat, fără de care nu este posibilă experienţa carismatică a efuziunii (a iubirii) şi a carismelor (a puterii). Seminarul este un drum de conştientizare a alianţei de la Botez, adică de „vedere” a Tatălui, contemplându-l pe Fiul şi gustându-l pe Duhul Sfânt.

Timpul de desfăşurare a Seminarului semnifică două „aşteptări” voite de Cristos pentru motive numai de Dumnezeu ştiute.

Prima aşteptare este aceea dintre Înviere şi Rusalii, adică a celor 50 de zile în care discipolii au avut parte de apariţiile lui Isus cel înviat. Ucenicii care se îndreptau spre Emaus sunt prototipul acestui itinerar (cf. Lc 24,13-32). Isus, îndeplineşte pentru ei câteva gesturi semnificative. În primul rând li se alătură pe calea de îndepărtare de Ierusalim, îi ajunge din urmă şi-i însoţeşte pe drum. Ei se îndepărtau copleşiţi fiind de dezamăgirea experienţei trăite după ce le-a fost luat Învăţătorul, cuprinşi de frică, tristețe, simțindu-se singuri. Seminarul este un drum parcurs împreună cu Isus, care intră în dezamăgirile vieţii persoanelor, îndepărtate de „Ierusalim” din diferite motive. Al doilea gest al lui Isus este „explicarea Scripturilor referitoare la el” (Lc 24,27). Seminarul este o vestire a Persoanei lui Isus. Al treilea gest al lui Isus este „frângerea pâinii”, adică dimensiunea euharistică. Seminarul este un drum de conştientizare a stării de „îndepărtare de Ierusalim” în vederea „reîntoarcerii” (metanoia) şi a „recunoaşterii” lui Isus la „frângerea pâinii” (cf. Lc 24,35). Seminarul este o ocazie de convertire şi de revenire la comuniunea cu Biserica prin Euharistie.

A doua aşteptare este aceea dintre Înălțare și Rusalii, de 10 zile, petrecută de discipoli la Ierusalim, după îndemnul lui Isus de „a rămâne în cetate până când vor fi îmbrăcaţi cu putere de sus” (cf. Lc 24,49). Este o aşteptare imediată prin care este arătată aşteptarea în rugăciune din Cenacol, când „toţi erau adunaţi împreună în acelaşi loc” (Fap 2,1). În cadrul Seminarului, acest moment este ziua de efuziune, în care participanţii la Seminar primesc rugăciunea de efuziune, adică invocarea Duhului Sfânt asupra lor prin impunerea mâinilor.


SEMINARII DE VIAȚĂ NOUĂ ÎN DUHUL SFÂNT
ORGANIZATE DE COMUNITATEA MAGNIFICAT PÂNĂ ÎN PREZENT:


Nr.

Locul

Perioada

Ziua de efuziune

1.

Bucureşti

aprilie - iunie 2003

14-15 iunie 2003

2.

Bacău

februarie - iunie 2003

3.

Bucureşti

octombrie - decembrie 2003

23 noiembrie 2003

4.

Bacău

aprilie - iunie 2004

5-6 iunie 2004

5.

Bucureşti

octombrie - decembrie 2004

21 noiembrie 2004

6.

Bucureşti

octombrie - decembrie 2005

26 noiembrie 2005

7.

Bacău

octombrie - decembrie 2005

4 decembrie 2005

8.

Bucureşti

ianuarie - martie 2007

11 martie 2007

9.

Bacău

februarie - aprilie 2009

4 aprilie 2009

10.

Bucureşti

octombrie - decembrie 2009

13 decembrie 2009

11.

Râmnicu-Vâlcea

ianuarie - martie 2010

20 martie 2010

12.

Popeşti-Leordeni

februarie - aprilie 2011

3 aprilie 2011

13.

Râmnicu-Vâlcea

octombrie - noiembrie 2011

13 noiembrie 2011

14.

Bucureşti

octombrie - decembrie 2011

4 decembrie 2011

15.

Bacău

martie - mai 2012

6 mai 2012

16.

Alba Iulia

septembrie - noiembrie 2012

27 octombrie 2012

17.

Râmnicu-Vâlcea

 februarie - aprilie 2013

20 aprilie 2013

 18.

 Bucuresti

 octombrie-decembrie 2013

8 decembrie 2013

19.

 Popești-Leordeni

 februarie-aprilie 2014

30 martie 2014

 20.  Alba Iulia  ianuarie-martie 2017
  26 martie 2017
 21.  Bacău
 octombrie-decembrie 2015
 12 decembrie 2015
22.   Rm. Vâlcea
 octombrie-decembrie 2016
4 decembrie 2016 
 23.   București
 octombrie-decembrie 2016
18 decembrie 2016 
24.  Popești-Leordeni   ianuarie-martie 2017
26 martie 2017 


     




A IX-a Întâlnire Națională a Comunității Magnificat
22 iunie 2017.

În zilele 27-28 mai 2017, la Mănăstirea Părinţilor Carmelitani Desculţi din Ciofliceni, a avut loc  a IX-a Întâlnirea Națională a Comunității Magnificat, comunitate care face parte din Reînnoirea Carismatică Catolică, care este un „curent de har” pentru reînnoirea întregii Biserici. Iar în Solemnitatea Rusaliilor celebrate la Roma în Piața Sf. Petru cu ocazia Jubileului de Aur al Reînnoirii Carismatice Catolice, Papa Francisc a reamintit și a subliniat faptul că Reînnoirea Carismatică Catolică nu este o asociație, ci un „curent de har”.


Reînnoirea Angajamentului de Alianță
29 ianuarie 2017.
Pentru frații aliați din Comunitatea Magnificat, Reînnoirea Angajamentului de Alianță cu Dumnezeu este momentul central al anului.  Duminică, 15 ianuarie 2017, 38 de aliați din fraternitățile aflate în orașele Bacău, București, Popești-Leordeni și Râmnicu-Vâlcea și-au oferit întreaga viață lui Dumnezeu, reînnoindu-și alianța cu Domnul în virtutea chemării pe care au primit-o de la El.
A treia predică de Advent a părintelui Raniero Cantalamessa (16 decembrie 2016)
28 decembrie 2016.
În lunea de după Rusalii din 1975, cu ocazia încheierii Primului Congres Mondial al Reînnoirii Carismatice Catolice, fericitul Paul al VI-lea a adresat celor zece mii de participanţi reuniţi în bazilica "Sfântul Petru" un discurs în care a definit Reînnoirea Carismatică drept "o chance pentru Biserică". După ce a terminat de citit discursul oficial, Papa a adăugat, improvizând, aceste cuvinte: "În imnul pe care-l citim în această dimineaţă în breviar şi care provine de la sfântul Ambroziu, în secolul al IV-lea, este această frază greu de tradus deşi este foarte simplă: Laeti, care înseamnă cu bucurie; bibamus, care înseamnă bem; sobriam, care înseamnă bine definită şi moderată; profusionem Spiritus, adică belşugul Duhului. Laeti bibamus sobriam profusionem Spiritus. Ar putea să fie motoul imprimat pe mişcarea voastră: un program şi o recunoaştere a mişcării însăşi".
A doua predică de Advent a părintelui Raniero Cantalamessa (9 decembrie 2016)
28 decembrie 2016.
Continuăm reflecţiile noastre despre lucrarea Duhului Sfânt în viaţa Bisericii şi a creştinului. Sfântul Paul menţionează o carismă deosebită a Duhului numită "discernământul duhurilor" (1Cor 12,10). La origine, această expresie are un sens foarte precis: indică darul care permite să se distingă, între cuvintele inspirate sau profetice rostite în timpul unei adunări, cele care vin de la Duhul lui Cristos de cele care provin de la alte duhuri, adică ori de la duhul omului, ori de la duhul demoniac, ori de la duhul lumii.
Prima predică de Advent a părintelui Raniero Cantalamessa (2 decembrie 2016)
28 decembrie 2016.
Cu celebrarea a 50 de ani de la încheierea Conciliului al II-lea din Vatican s-a terminat prima fază de "după Conciliu" şi se deschide alta. Dacă prima fază a fost caracterizată de problemele referitoare la "receptarea" Conciliului, aceasta nouă va fi caracterizată, cred, de completarea şi integrarea Conciliului; cu alte cuvinte, de recitirea Conciliului în lumina roadelor produse de el, punând în lumină şi ceea ce lipseşte în el, sau e prezent numai în fază seminală.
Termeni de Utilizare   |  Politica de confidentialitate
Copyright 2010 Comunitatea Magnificat