13 decembrie 2017
Ministerul de eliberare

 

Când Isus în Evanghelii vorbeşte despre puterea Satanei asupra oamenilor, El foloseşte verbul: „a lega” (Mt 13,16: „această fiică a lui Abraham, care era legată de Satana…”), indicând astfel lipsa de libertate a omului din cauza Celui Rău. Înainte de a se înălţa la cer, Isus enumeră printre semnele care-i vor însoţi pe cei care cred şi pe acesta: „În numele meu vor alunga diavoli” (Mc 16,17). În sfârşit, când Isus îi apare Sf. Paul pe drumul Damascului, printre altele îi spune: „Te trimit ca să le deschizi păgânilor ochii, să-i întorci de la întuneric la lumină şi de sub puterea Satanei la Dumnezeu” (Fap 26,17-18). Dacă Sf. Paul este trimis să-i scoată pe păgâni de sub puterea Satanei, înseamnă că Satana îşi exercită o putere. Isus Cristos l-a învins pe Satana prin moartea sa pe cruce; Satana este deja învins, dar încă nu este legat. Asta ce înseamnă? Este învins, dar este încă liber să acţioneze. Şi acţionează. Noi nu putem să neglijăm şi să nu avem în vedere lucrul acesta.

De aceea, în întreaga Reînnoire Carismatică Catolică s-a conştientizat necesitatea de a-i ajuta pe oameni în domeniul acesta al eliberării de sub influenţa Celui Rău.

Ministerul de eliberare present în Comunitatea Magnificat ca slujire specială a fraţilor nu constă în eliberarea de Cel Rău, ci în eliberarea de sub influenţa Celui Rău. Cele două lucruri sunt diferite, pentru că în timp ce acţiunea prin intervenţie directă de eliberare sau exorcismul este făcut numai de către exorcişti cu mandat din partea Episcopului, rugăciunea de eliberare şi eliberarea de sub influenţa Celui Rău, poate fi făcută de toate acele persoane care au primit de la Dumnezeu o carismă de eliberare, carismă ce le este recunoscută de către Responsabilii lor direcţi, adică Responsabilii Comunităţii.

În viaţa unui om credincios pot fi zone care rămân în continuarea sub influenţa diavolului, adică teritorii pe care acesta le controlează şi de unde îşi continuă strategia de influenţare a libertăţii spirituale a persoanei. Sf. Paul, denumeşte aceste întărituri ale duşmanului „fortăreţe”, atunci când afirmă că „armele luptei noastre nu sunt trupeşti, ci sunt puternice înaintea lui Dumnezeu pentru a distruge fortăreţele” (2Cor 10,4).

Tocmai aceste „fortăreţe” sunt obiectivul slujirii de eliberare. Diavolul nu are dreptul de a ţine sub control niciun teritoriu din viaţa creştinului pentru că obiectivul lui Isus este eliberarea totală a omului de sub stăpânirea Satanei. Aceste „fortăreţe” care-i dau putere în continuare Celui Rău în viaţa noastră, s-au produs în trecutul nostru atunci când am intrat pe teritorii controlate de Cel Rău prin diferite practice de divinaţie, superstiţie, magie, vrăjitorie, spiritism şi tot felul de practici oculte. Cu cât o persoană a fost mai implicată în ocultism, cu atât este mai „legată”. Iar aceste legături se numesc „legături idolatrice” care continuă să perturbe şi să frâneze progresul spiritual al persoanei, chiar dacă persoana a renunţat demult la astfel de practici.

În Comunitatea Magnificat din România Ministerul de eliberare este activ încă de la începuturi. El constă în a descoperi – în urma unui drum de discernământ – care sunt aceste „legături” care condiţionează viaţa persoanei, apoi a le pune înaintea Domnului printr-o rugăciune specială pentru ca ele să fie rupte şi neutralizate de-a lungul unui proces de eliberare bazat pe practicarea Sacramentului Spovezii şi al Euharistiei.

În Comunitatea Magnificat această slujire de eliberare constă într-un curs de tip experienţial şi nu este exercitată decât pentru persoanele care parcurg un drum formativ comunitar – de regulă Discipolatul –, cu condiţia ca persoana să renunţe definitiv la anumite idolatrii în care credea sau pe care le practica şi să se deprindă la o viaţă constantă de rugăciune şi de practicare a Sacramentelor.

Până în present Ministerul de eliberare a organizat de 15 ori Cursul de eliberare, în toate realităţile comunitare pe care Comunitatea Magnificat le are în ţară, dar şi în străinătate.

Nr. crt.

Data

Fraternitatea/Grupul de rugăciune

1.

noiembrie 2004

Grupul „Misericordia” din Bucureşti

2.

25 februarie 2005

Grupul „Misericordia” din Bucureşti

3.

1 iulie 2005

Grupul „Shalom” din Bacău

4.

4 martie 2006

Grupul „Shalom” din Bacău

5.

23 martie 2006

Grupul „Misericordia” din Bucureşti

6.

4 mai 2007

Grupul „Misericordia” din Bucureşti

7.

24 mai 2009

Grupul de rugăciune din Rm. Vâlcea

8.

24 ianuarie 2010

Fraternitatea „Misericordia” din Bucureşti

9.

17 aprilie 2010

Fraternitatea în formare „Shalom” din Bacău

10.

22 august 2010

Grupul de rugăciune din Rm. Vâlcea

11.

5 iunie 2011

Grupul de rugăciune din Popeşti-Leordeni

12.

27 august 2011

Fraternitatea „San Barnaba” din Perugia (Italia)

13.

19 februarie 2012

Fraternitatea „Misericordia” din Bucureşti

Grupul de rugăciune din Rm. Vâlcea

14.

2 februarie 2013

Grupul de rugăciune din Alba Iulia

15.

4 mai 2013

Fraternitatea „Shalom” din Bacău

 




 


     






11 aprilie 2011.admin
Blogul Comunitatii Magnificat
A IX-a Întâlnire Națională a Comunității Magnificat
22 iunie 2017.

În zilele 27-28 mai 2017, la Mănăstirea Părinţilor Carmelitani Desculţi din Ciofliceni, a avut loc  a IX-a Întâlnirea Națională a Comunității Magnificat, comunitate care face parte din Reînnoirea Carismatică Catolică, care este un „curent de har” pentru reînnoirea întregii Biserici. Iar în Solemnitatea Rusaliilor celebrate la Roma în Piața Sf. Petru cu ocazia Jubileului de Aur al Reînnoirii Carismatice Catolice, Papa Francisc a reamintit și a subliniat faptul că Reînnoirea Carismatică Catolică nu este o asociație, ci un „curent de har”.


Reînnoirea Angajamentului de Alianță
29 ianuarie 2017.
Pentru frații aliați din Comunitatea Magnificat, Reînnoirea Angajamentului de Alianță cu Dumnezeu este momentul central al anului.  Duminică, 15 ianuarie 2017, 38 de aliați din fraternitățile aflate în orașele Bacău, București, Popești-Leordeni și Râmnicu-Vâlcea și-au oferit întreaga viață lui Dumnezeu, reînnoindu-și alianța cu Domnul în virtutea chemării pe care au primit-o de la El.
A treia predică de Advent a părintelui Raniero Cantalamessa (16 decembrie 2016)
28 decembrie 2016.
În lunea de după Rusalii din 1975, cu ocazia încheierii Primului Congres Mondial al Reînnoirii Carismatice Catolice, fericitul Paul al VI-lea a adresat celor zece mii de participanţi reuniţi în bazilica "Sfântul Petru" un discurs în care a definit Reînnoirea Carismatică drept "o chance pentru Biserică". După ce a terminat de citit discursul oficial, Papa a adăugat, improvizând, aceste cuvinte: "În imnul pe care-l citim în această dimineaţă în breviar şi care provine de la sfântul Ambroziu, în secolul al IV-lea, este această frază greu de tradus deşi este foarte simplă: Laeti, care înseamnă cu bucurie; bibamus, care înseamnă bem; sobriam, care înseamnă bine definită şi moderată; profusionem Spiritus, adică belşugul Duhului. Laeti bibamus sobriam profusionem Spiritus. Ar putea să fie motoul imprimat pe mişcarea voastră: un program şi o recunoaştere a mişcării însăşi".
A doua predică de Advent a părintelui Raniero Cantalamessa (9 decembrie 2016)
28 decembrie 2016.
Continuăm reflecţiile noastre despre lucrarea Duhului Sfânt în viaţa Bisericii şi a creştinului. Sfântul Paul menţionează o carismă deosebită a Duhului numită "discernământul duhurilor" (1Cor 12,10). La origine, această expresie are un sens foarte precis: indică darul care permite să se distingă, între cuvintele inspirate sau profetice rostite în timpul unei adunări, cele care vin de la Duhul lui Cristos de cele care provin de la alte duhuri, adică ori de la duhul omului, ori de la duhul demoniac, ori de la duhul lumii.
Prima predică de Advent a părintelui Raniero Cantalamessa (2 decembrie 2016)
28 decembrie 2016.
Cu celebrarea a 50 de ani de la încheierea Conciliului al II-lea din Vatican s-a terminat prima fază de "după Conciliu" şi se deschide alta. Dacă prima fază a fost caracterizată de problemele referitoare la "receptarea" Conciliului, aceasta nouă va fi caracterizată, cred, de completarea şi integrarea Conciliului; cu alte cuvinte, de recitirea Conciliului în lumina roadelor produse de el, punând în lumină şi ceea ce lipseşte în el, sau e prezent numai în fază seminală.
Termeni de Utilizare   |  Politica de confidentialitate
Copyright 2010 Comunitatea Magnificat